Redno vzdrževanje in servis kolesa
Redno čiščenje, servisiranje in vzdrževanje kolesa je izredno pomembno. Ne samo z vidika podaljšanja življenjske dobe posameznih komponent, temveč tudi z vidika naše varnosti.
Priprava kolesa na novo kolesarsko sezono se v resnici začne že ob koncu prejšnje sezone. Pomembno je, da kolo očistimo in opravimo pregled komponent še pred zimskim shranjevanjem.
Če nismo sami vešči pregleda komponent in nastavitev, ali pa naše kolo zahteva menjavo kakšne od komponent, bo najboljša rešitev, da se dogovorite za servis kolesa. Za popravilo kolesa se je priporočljivo predčasno najaviti ter se s tem izogniti nevšečnostim s predolgim čakanjem na kolo. Pri Bokal Sportu na servis z veseljem sprejmemo vse vrste koles – od mestnih, gorskih, cestnih, gravel do otroških koles. Dogovorite pa se lahko tudi za servis električnih koles.
Redno vzdrževanje kolesa
Vzdrževanje kolesa ni pomembno samo ob začetku ali koncu sezone, temveč tudi po vsaki turi. Pripravili smo nekaj namigov kako se lotiti domačega vzdrževanja kolesa, na kaj moramo biti pozorni ter kaj pri tem potrebujemo. Če smo ustrezno pripravljeni, je tudi čiščenje kolesa lahko zabavno, hitro in učinkovito.
Pred kolesarsko turo:
► Preveriti zavore ter zavorne ploščice
Menjava zavornih ploščic ni zahteven korak, pozorni moramo biti samo, da preden vstavimo nove ploščice, potisnemo batiča povsem na cilinder ter jih izravnamo na isti nivo. Seveda moramo biti pozorni tudi, da ustavimo zavorne ploščice, ki ustrezajo našemu zavornemu sistemu.
Pri menjavi nam bo prišel prav imbus ključ 5 mm in orodja oz. pripomoček za stiskanje zavornih batov.
► Preveriti tlak v pnevmatikah
Dobra tlačilka bo stvar povsem olajšala in redno pumpanje gum bo postalo preprosto in zabavno.
► Mazanje verige
Pred mazanjem z verige očistimo prah in umazanijo, očiščeni pa morajo biti tudi zobniki in menjalnik. Med nanašanjem olja (najlažje s kapalko) vrtimo pedala, da olje za verigo prodre do členov verige. Povsem na koncu še obrišemo odvečno olje. Verigo vedno mažemo s sredstvi namenjenimi za to.
Po kolesarski turi:
► Po turi je vsekakor najbolj pomembno čiščenje kolesa, ki ga lahko opravimo na domačem dvorišču. Za čiščenje lahko uporabimo fiksno stojalo za kolo ali pa se kako drugače znajdemo, da stabiliziramo kolo. Pomembno je, da kolo ni direktno izpostavljeno soncu, saj se ob nanašanju čistila le-ta prehitro posuši in ne doseže pravega učinka.
► Za čiščenje nam bo prav prišla cev s tekočo vodo, vedro, stare krpe, razmaščevalec za verigo, čistilo za kolo, goba za pranje ter večja in manjša krtača (lahko tudi posebna krtačka za čiščenje verige). Lahko izberemo tudi komplet pripomočkov v katerem so vse ustrezne gobe in krtače. Povsem na začetku na verigo nanesemo razmaščevalec ter ga pustimo učinkovati nekaj minut.
► Z rahlim tekočim curkom vode temeljito speremo vse dele kolesa. Nekoliko previdnejši moramo biti pri električnih kolesih, da ekranov, baterij in motorja ne izpostavljamo preveliki količini vode.
► Po celotni površini kolesa nanesemo čistilo za kolo in ga pustimo učinkovati nekaj minut. Nato s pomočjo gobic in ščetk odstranimo zasušeno umazanijo in prašne delce. Pri čemer predvsem zelo temeljito odstranimo umazanijo z zobnikov, menjalnika in celotnega pogonskega sistema. Nanešeno čistilo ponovno odstranimo s tekočo vodo, pri čemer smo pozorni, da ne prihaja do direktnega izpiranja masti na ležajih in ostalih vitalnih delih.
Pri čiščenju ne smemo pozabiti očistiti tudi zavornih diskov (lahko uporabimo čistilo primerno izključno za to), saj se preko njih v zavorni sistem prenašajo mikro prašni delci.
► Povsem na koncu kolo temeljito obrišemo in posušimo do konca, da slučajno kje ne prihaja do zastajanja vode in pojava rje. S krpo obrišemo tudi verigo.
► Pred shranjevanjem lahko kolesu privoščimo še nekaj lepotilne nege z ustreznimi zaščitnimi sredstvi, ki morajo biti izbrana glede na vrsto kolesa. Nujno nego pa moramo nuditi verigi, in sicer z nanosom olja.
S temeljitim čiščenjem in rednim vzdrževanjem močno podaljšujemo življenjsko dobo kolesa in komponent ter skrbimo za to, da je kolo pred vsako turo ustrezno pripravljeno. Vsekakor ne smemo pozabiti na reden kolesarski servis pri strokovnjakih.